O reklamach mobile

klientów, chyba że jest zaraz na drzwiami siedziby firmy. To raczej kwestia działania na świadomość potencjalnego klienta i pokazanie mu, że jest taka firma w jego regionie i oferuje konkretne usługi. Sam się często łapię na t

O reklamach mobile

Sens billboardów

Wielkoformatowe reklamy to od dawien dawna skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów i reklamowanie swojej firmy. Taka reklama może nie przynosi bez pośrednio klientów, chyba że jest zaraz na drzwiami siedziby firmy. To raczej kwestia działania na świadomość potencjalnego klienta i pokazanie mu, że jest taka firma w jego regionie i oferuje konkretne usługi.

Sam się często łapię na tym, ze jak szukam jakiejś firmy to w głowie mam obrazy z billboardów konkretnych firm, które widuję w drodze do pracy, czy sklepu. To właśnie tak ma działać taka reklama i trzeba przyznać, że faktycznie działa.


O świadomości marki w Wikipedii

Świadomość marki - miernik znajomości marki. Zazwyczaj badania świadomości marki przeprowadza się metodą CATI, czyli drogą wywiadów telefonicznych. Można też przeprowadzać metodą PAPI czyli papierowymi wywiadami kwestionariuszowymi, lub poprzez CAWI - czyli wywiady internetowe.

Najważniejsze wskaźniki świadomości marki to:

świadomość spontaniczna, czyli procent grupy docelowej, który bez pomocy ankietera jest w stanie podać nazwę marki
świadomość wspomagana, czyli procent grupy docelowej, który deklaruje znajomość marki po jej wyczytaniu przez ankietera
świadomość TOM (ang. Top of Mind) czyli procent grupy docelowej wskazujący daną markę jako pierwszą w badaniu (pierwsza, która przyjdzie do głowy respondentowi).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Świadomość_marki


Billboard - Wikipedia

Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:

billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard);
billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 4x3 metry;
billboardy/freeboardy 18 m? o formacie 6x3 metry;
billboardy/freeboardy 36 m? o formacie 12x3 metry;
billboardy/freeboardy 48 m? o formacie 12x4 metry;
citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
inne citylighty 1,2x1,8 ? naścienne, wolnostojące, na latarniach;
billboardy 6 m? (aktualnie spotykane w metrze).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Billboard_(reklama)



© 2019 http://nurkowanie.swinoujscie.pl/