Biura

czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą...można zidentyfikować sprawcę napadu, czy tez zniszczenia

Biura Odpowiednio wybrane dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Zabezpieczanie biura firmy

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą...można zidentyfikować sprawcę napadu, czy tez zniszczenia samochodu. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy montowanie takich systemów nie zapewnia nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama parę razy się zastanowią, zanim w miejscu oznaczonym w ten sposób dopuszczą się kradzieżyogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Nowe biuro

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


Biurowe BHP

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z branży, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do pracy biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość sensowne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być precyzyjna.


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie akta, których się już nie używa, jednak ze względu na wymogi prawne, lub inne, dobrze jest je zachować. Miejscem przechowywania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo ważne przyczyny. Jeśli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne w wypadku, kiedy wymaga ich jakiś urząd. Nie chodzi jedynie o rozliczenia. Ważne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie potrafimy poradzić sobie sami, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić jeśli mam w firmie sporo dokumentów, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.


Z wikipedii

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro



© 2019 http://nurkowanie.swinoujscie.pl/