Belgia, Niemcy Holandia - opłaca się autokarem

yjne (miejskie na olej napędowy i nowoczesne na gaz ziemny ? CNG lub LNG, hybrydowe oraz całkowicie elektryczne zasilane z akumulatorów1011) trolejbusy (zasilany prądem) duobusy (nowoczesne, zasilane dwoma źródłami energii: siln

Dodane: 16-10-2016 05:00
Belgia, Niemcy Holandia - opłaca się autokarem

Roadzje autobusów

Ze względu na przeznaczenieedytuj

Autobus Mercedes jako mobilny punkt poboru krwi
autobusy komunikacji publicznej:
lokalne
podmiejskie
miejskie
tradycyjne (miejskie na olej napędowy i nowoczesne na gaz ziemny ? CNG lub LNG, hybrydowe oraz całkowicie elektryczne zasilane z akumulatorów1011)
trolejbusy (zasilany prądem)
duobusy (nowoczesne, zasilane dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i silnikiem spalinowym)
dalekobieżne
turystyczne (autokar)
szkolne
autobusy lotniskowe (o ograniczonej liczbie miejsc siedzących i powiększonej liczbie i szerokości drzwi)
specjalne (np. policyjne, dla Służby Więziennej, Straży Granicznej, strażackie, medyczne itp.)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Rodzaje_autobus.C3.B3w


Historia ikarusa

Ikarus ? przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów. Jego główna siedziba mieści się w Budapeszcie na Węgrzech. Autobusy produkowane są w Székesfehérvár. Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus.

W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało spore zyski. W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów. Ok. 1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów. W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej. 23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów Ikarus Gép és Fémgyár Rt.

W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie. W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8000 autobusów. W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako. Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie. W latach 70.-90. Ikarus eksportował na Kubę autobusy i części zamienne, które były tam wykorzystywane do produkcji autobusów Girón. W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100 000. autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe. W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym pod względem wielkości producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały. Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus


Ustawa o czasie pracy kierowców

Regulacje krajowe

Z regulacji krajowych na terenie Polski wyróżnić można:

Ustawa o transporcie drogowym10 ? regulująca zasady prowadzenia zarobkowego transportu drogowego oraz zasady działania Inspekcji Transportu Drogowego
Ustawa ?Prawo przewozowe?22 ? określająca wzory listu przewozowego, innych dokumentów oraz zasady zawierania umów o przewóz
Ustawa o czasie pracy kierowców23 ? będąca dopełnieniem konwencji AETR

Oprócz powyższych wymienić można również kodeksy drogowe, które regulują zasady poruszania się po drogach ? zarówno pod względem organizacyjnym, jak i technicznych wymagań stawianych pojazdom.
Organizacje
Jedną z ważniejszych międzynarodowych organizacji skupiających podmioty związane z transportem drogowym (np. krajowe zrzeszenia transportu drogowego, producenci pojazdów) jest założona w 1948 roku Unia Transportu Drogowego24. Skupia ona 179 członków z 74 krajów i odpowiada m.in. za reprezentowanie interesu przewoźników drogowych, jak również jest międzynarodowym poręczycielem karnetów TIR25.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_drogowy



© 2019 http://nurkowanie.swinoujscie.pl/